Top postatori
GUMUS-NOOR (35933) | ||||
florina-octaviana89 (4248) | ||||
utzy (4150) | ||||
IrinaLove (2650) | ||||
Gumus (2280) | ||||
Nety (1724) | ||||
denta (1194) | ||||
turkiss_woman (1036) | ||||
cristinuta (1022) | ||||
GIULIA (773) |
Subiecte similare
Ultimele subiecte
Legendele palatului: Printul Jumong (2)
5 participanți
Pagina 31 din 32
Pagina 31 din 32 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
copiat dupa port.ro
MITOLOGIE COREEANA IN LB. ROMANA
CREATIA
http://www.terramythica.net/creatia.html
1. Inceputurile lumii
Miturile asiatice sunt orientate mai mult pe fondarea unor state si a poporului coreean si mai putin pe mituri care sa explice aparitia universului sau a lumii. De aceea miturile care mentioneaza aparitia lumii sunt putine. Unul dintre ele spune ca la inceput universul era un haos, apoi a aparut o fisura care a despartit cerul de pamant. Doi sori si doua luni luminau pamantul, iar un soare si o luna au fost doborate de un arcas. Arcasii sau arcasul iscusit apar in numeroase mituri si povesti si sunt considerati un simbol national, fiind respecatati si venerati.
2. Mago. Mama primordiala
Un mit creationist, mai putin cunoscut in trecut, dar readus in actualitate, are rasacini in secolul IV, in vechea Silla. Mitul apare in lucrarea Budoji (Cronica Orasului Emblematic), scrisa de catre Park Je-Sang.
La inceputul lumii, in perioada Cerului Trecut exista numai lumina si apa pe pamant (nu haos ca in alte mituri). Atunci exista Yul-ryeo, al carui nume se poate traduce Muzica Armoniasa a Cosmosului si Pal-ryeo, Muzica in Opt Tonuri a Cosmosului. Putem spune ca in acest mit, la inceputuri nu a existat un haos primordial, ci o armonie de lumina si muzica.
Din sau prin Yul-ryeo s-au nascut stelele, iar din Pal-ryeo, zeita Mago si MagoSeong (Fortareata Mago). Apoi Yul-ryeo a murit sau a disparut. Mago a nascut la randul ei doua fiice: Gung-hee (Femeia Bolta) si So-hee (Femeia Cuib). Cele doua au primit ca sarcina sa se ocupe de OEmChiJo (Cinci Note si Sapte Tonuri) si apoi, din pamant a inceput sa izvorasca lapte. Cele doua fiice au dat nastere la randul lor prin partogeneza unor fii si fiice, pe care i-au hranit cu lapte. Fiecare a dat nastere la cate doi fii si doua fiice ceresti. Cei patru barbati ceresti si cele patru femei ceresti au devenit sot si sotie si au dat nastere oamenilor. Acesta este era JimSe, ce a precedat Cerul Actual, era oamenilor.
Gung-hee a dat nastere celor doi Barbati ai Cerului, Cheong-gung (Bolta Albastra) si Hwang-gung (Bolta Galbena), iar So-hee a dat lui Heukso (Cuibul Negru) si Baekso (Cuibul Alb). Cei patru au fost asezati in cele patru colturi ale Fortaretei Mago, unde si-au mesterit flaute si au compus muzica.
Nota: Traducerile apartin autoarei de origine coreana, Helen Hye-Sook Hwang, de la Universitatea Claremont. Lucrarea sa, A Method of Studying Mago, the Great Goddess from East Asia: The Mytho-Historic-Thealogy of Magoism, prezinta mitul lui Mago si are o abordare ginocentrica.
3. Lumea oamenilor
Apoi, Yul-ryeo a renascut si prin reinvierea sa au luat nastere cerul, pamantul, oceanele si cele patru elemente: aerul, focul, apa si pamantul. Din amestecul acestora s-au format copacii, plantele, pasarile si animalele.
Barbatii si Femeile Cerului protejau cele patru puncte cardinale si mai tarziu s-au mutat in cele patru parti ale lumii pentru a le guverna.
Hwang-gung a primit de la Mago Mostenirea Divina si a plecat spre Nord.
Cheong-gung a plecat spre Est si a intemeiat China.
Baek-so s-a mutat in Vest unde supusii sai au devenit locuitorii Europei si a Orientului Mijlociu.
Heuk-so a mers in Sud, in India si Asia de Sud-Est.
Hwang-gung si 3000 de supusi au plecat spre nord unde si-a impus stapanirea pentru o mie de ani, folosind Mostenirea Divina. Apoi i-a urmat fiul sau, Yu-in pentru inca o mie de ani. Mai tarziu a plecat spre Muntele ceresc si i-a dat conducerea si Mostenirea Divina fiului sau Hwan-in, ultimul dintre Stapanitorii Ceresti.
http://www.terramythica.net/mitul-intemeierii.html
II. Mitul intemeierii.
1. Descinderea fiului divin
Hwanin, Regele Ceresc avea un fiu, care vroia sa coboare in lumea oamenilor. Regele a coborat pe Cei Trei Munti si a ales Muntele T?aebaek (pe teritoriul Coreei de Nord de azi) ca domeniu al fiului sau. Acesta, ce avea numele de Hwanung sau Regele Sacru, a descins insotit de trei mii de spirite. Folosind un copac de santal (in Asia, anumiti arbori considerati sacri reprezinta o cale prin care zeii sau alte entitati spirituale descind pe pamant), sub care a fost construit un altar, acesta a coborat in Orasul Sfant, Shinshi. De aici, Hwanung si ministrii sai, Lorzii Vantului, al Ploii si al Norilor, au guvernat lumea oamenilor. Hwanung a luat a responsabilitatea a 360 de aspecte ale vietii, inclusiv, agricultura, durata vietii, bolile, pedepsele, Binele si Raul. A instituit legi si codurile morale, i-a invatat pe oamenu diferite arte, medicina si agricultura.
2. Ursul si Tigrul
Intr-o zi Ursul si Tigrul au venit la Hwanung si l-au rugat sa-i transforme in oameni. Acesta le-a dat pelin si 20 de catei de usturoi, i-a indrumat sa manance si sa se fereasca de lumina soarelui timp de 100 de zile. Cei doi s-au retras intr-o pestera. Tigrul a iesit la soare, asa ca a ramas tigru, iar ursul a urmat sfatul zeului intocmai si dupa 21 de zile s-a transformat in femeie si a fost numita Ung-nyo (femeia-urs). Apoi s-a rugat la altarul lui Hwanung pentru un copil si insusi zeul a devenit tatal acestuia, ce a fost numit Tan?gun Wanggom. Primul nume al acestuia inseamna Mare Preot, iar cel de-al doilea Rege, simboluri ale dublei puteri spirituale si politice, cu care este investit un conducator.
Acest mit poate indica provenienta lui Tan?gun dintr-un clan al carui totem este ursul, cu origini in Siberia. Casatoria dintre Regele Ceresc si Femeia Urs indica o alianta a unui clan solar cu unul al ursului in crearea unui linii dinastice.
La nivel simbolic, mitul face referire la importanta perseverentei, valorizata de coreeni. Prin perseverenta ursul a reusit, iar puternicul tigru, impetuos si nerabdator nu esueaza.
Mitul se regaseste si in practicile samanice, in descinderea spiritelor si zeilor prin intermediul unor arbori sacri, initierea samanului, ca act de moarte si renastere, simbolizate de mancarea unor alimente speciale si coborarea intr-o pestera, simbol al unui pantece matern.
3. Tan?gun intemeiaza Chos?n
Cand a crescut, Tan?gun a intemeiat capitala Pyongyang si tara sa, Chos?n (Joseon), cunoscuta si ca Gochos?n, pentru a nu fi confundata cu statul Chos?n de mai tarziu. Apoi a domnit vreme de 1500 de ani, timp in care a mutat capitala la Asadal pe muntele Paegak (azi Kunghol), apoi la Changdangyong. Cand avea 1908 ani, s-a intors la Asadal si a devenit o zeitate montana, fiind venerat si astazi in Coreea de secta Ch?ondogyo. Este privit ca un stramos al poporului corean.
Legenda lui Tan?gun se bazeaza pe un fapt istoric, din timpul Epocii de Bronz: in 2333 i.Hr. a fost intemeiat un stat, Chos?n. Intemeierea acestuia ii este atribuita lui Tan?gun, descendent al Regelui Ceresc si zeitatea suprema coreeana, Hwan-in.
MITOLOGIE COREEANA IN LB. ROMANA
CREATIA
http://www.terramythica.net/creatia.html
1. Inceputurile lumii
Miturile asiatice sunt orientate mai mult pe fondarea unor state si a poporului coreean si mai putin pe mituri care sa explice aparitia universului sau a lumii. De aceea miturile care mentioneaza aparitia lumii sunt putine. Unul dintre ele spune ca la inceput universul era un haos, apoi a aparut o fisura care a despartit cerul de pamant. Doi sori si doua luni luminau pamantul, iar un soare si o luna au fost doborate de un arcas. Arcasii sau arcasul iscusit apar in numeroase mituri si povesti si sunt considerati un simbol national, fiind respecatati si venerati.
2. Mago. Mama primordiala
Un mit creationist, mai putin cunoscut in trecut, dar readus in actualitate, are rasacini in secolul IV, in vechea Silla. Mitul apare in lucrarea Budoji (Cronica Orasului Emblematic), scrisa de catre Park Je-Sang.
La inceputul lumii, in perioada Cerului Trecut exista numai lumina si apa pe pamant (nu haos ca in alte mituri). Atunci exista Yul-ryeo, al carui nume se poate traduce Muzica Armoniasa a Cosmosului si Pal-ryeo, Muzica in Opt Tonuri a Cosmosului. Putem spune ca in acest mit, la inceputuri nu a existat un haos primordial, ci o armonie de lumina si muzica.
Din sau prin Yul-ryeo s-au nascut stelele, iar din Pal-ryeo, zeita Mago si MagoSeong (Fortareata Mago). Apoi Yul-ryeo a murit sau a disparut. Mago a nascut la randul ei doua fiice: Gung-hee (Femeia Bolta) si So-hee (Femeia Cuib). Cele doua au primit ca sarcina sa se ocupe de OEmChiJo (Cinci Note si Sapte Tonuri) si apoi, din pamant a inceput sa izvorasca lapte. Cele doua fiice au dat nastere la randul lor prin partogeneza unor fii si fiice, pe care i-au hranit cu lapte. Fiecare a dat nastere la cate doi fii si doua fiice ceresti. Cei patru barbati ceresti si cele patru femei ceresti au devenit sot si sotie si au dat nastere oamenilor. Acesta este era JimSe, ce a precedat Cerul Actual, era oamenilor.
Gung-hee a dat nastere celor doi Barbati ai Cerului, Cheong-gung (Bolta Albastra) si Hwang-gung (Bolta Galbena), iar So-hee a dat lui Heukso (Cuibul Negru) si Baekso (Cuibul Alb). Cei patru au fost asezati in cele patru colturi ale Fortaretei Mago, unde si-au mesterit flaute si au compus muzica.
Nota: Traducerile apartin autoarei de origine coreana, Helen Hye-Sook Hwang, de la Universitatea Claremont. Lucrarea sa, A Method of Studying Mago, the Great Goddess from East Asia: The Mytho-Historic-Thealogy of Magoism, prezinta mitul lui Mago si are o abordare ginocentrica.
3. Lumea oamenilor
Apoi, Yul-ryeo a renascut si prin reinvierea sa au luat nastere cerul, pamantul, oceanele si cele patru elemente: aerul, focul, apa si pamantul. Din amestecul acestora s-au format copacii, plantele, pasarile si animalele.
Barbatii si Femeile Cerului protejau cele patru puncte cardinale si mai tarziu s-au mutat in cele patru parti ale lumii pentru a le guverna.
Hwang-gung a primit de la Mago Mostenirea Divina si a plecat spre Nord.
Cheong-gung a plecat spre Est si a intemeiat China.
Baek-so s-a mutat in Vest unde supusii sai au devenit locuitorii Europei si a Orientului Mijlociu.
Heuk-so a mers in Sud, in India si Asia de Sud-Est.
Hwang-gung si 3000 de supusi au plecat spre nord unde si-a impus stapanirea pentru o mie de ani, folosind Mostenirea Divina. Apoi i-a urmat fiul sau, Yu-in pentru inca o mie de ani. Mai tarziu a plecat spre Muntele ceresc si i-a dat conducerea si Mostenirea Divina fiului sau Hwan-in, ultimul dintre Stapanitorii Ceresti.
http://www.terramythica.net/mitul-intemeierii.html
II. Mitul intemeierii.
1. Descinderea fiului divin
Hwanin, Regele Ceresc avea un fiu, care vroia sa coboare in lumea oamenilor. Regele a coborat pe Cei Trei Munti si a ales Muntele T?aebaek (pe teritoriul Coreei de Nord de azi) ca domeniu al fiului sau. Acesta, ce avea numele de Hwanung sau Regele Sacru, a descins insotit de trei mii de spirite. Folosind un copac de santal (in Asia, anumiti arbori considerati sacri reprezinta o cale prin care zeii sau alte entitati spirituale descind pe pamant), sub care a fost construit un altar, acesta a coborat in Orasul Sfant, Shinshi. De aici, Hwanung si ministrii sai, Lorzii Vantului, al Ploii si al Norilor, au guvernat lumea oamenilor. Hwanung a luat a responsabilitatea a 360 de aspecte ale vietii, inclusiv, agricultura, durata vietii, bolile, pedepsele, Binele si Raul. A instituit legi si codurile morale, i-a invatat pe oamenu diferite arte, medicina si agricultura.
2. Ursul si Tigrul
Intr-o zi Ursul si Tigrul au venit la Hwanung si l-au rugat sa-i transforme in oameni. Acesta le-a dat pelin si 20 de catei de usturoi, i-a indrumat sa manance si sa se fereasca de lumina soarelui timp de 100 de zile. Cei doi s-au retras intr-o pestera. Tigrul a iesit la soare, asa ca a ramas tigru, iar ursul a urmat sfatul zeului intocmai si dupa 21 de zile s-a transformat in femeie si a fost numita Ung-nyo (femeia-urs). Apoi s-a rugat la altarul lui Hwanung pentru un copil si insusi zeul a devenit tatal acestuia, ce a fost numit Tan?gun Wanggom. Primul nume al acestuia inseamna Mare Preot, iar cel de-al doilea Rege, simboluri ale dublei puteri spirituale si politice, cu care este investit un conducator.
Acest mit poate indica provenienta lui Tan?gun dintr-un clan al carui totem este ursul, cu origini in Siberia. Casatoria dintre Regele Ceresc si Femeia Urs indica o alianta a unui clan solar cu unul al ursului in crearea unui linii dinastice.
La nivel simbolic, mitul face referire la importanta perseverentei, valorizata de coreeni. Prin perseverenta ursul a reusit, iar puternicul tigru, impetuos si nerabdator nu esueaza.
Mitul se regaseste si in practicile samanice, in descinderea spiritelor si zeilor prin intermediul unor arbori sacri, initierea samanului, ca act de moarte si renastere, simbolizate de mancarea unor alimente speciale si coborarea intr-o pestera, simbol al unui pantece matern.
3. Tan?gun intemeiaza Chos?n
Cand a crescut, Tan?gun a intemeiat capitala Pyongyang si tara sa, Chos?n (Joseon), cunoscuta si ca Gochos?n, pentru a nu fi confundata cu statul Chos?n de mai tarziu. Apoi a domnit vreme de 1500 de ani, timp in care a mutat capitala la Asadal pe muntele Paegak (azi Kunghol), apoi la Changdangyong. Cand avea 1908 ani, s-a intors la Asadal si a devenit o zeitate montana, fiind venerat si astazi in Coreea de secta Ch?ondogyo. Este privit ca un stramos al poporului corean.
Legenda lui Tan?gun se bazeaza pe un fapt istoric, din timpul Epocii de Bronz: in 2333 i.Hr. a fost intemeiat un stat, Chos?n. Intemeierea acestuia ii este atribuita lui Tan?gun, descendent al Regelui Ceresc si zeitatea suprema coreeana, Hwan-in.
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
copiat dupa port.ro
http://www.terramythica.net/zeitati-si-personaje-mitologice3.html
Haemosu
Fiul Regelui Ceresc, ce a descins in Fouyu, in est pentru a intemeia un stat.
Zeitatea apelor, Habaek a vrut sa testeze originea divina a noului sosit. S-a transformat intr-un crap. Hämosu s-a transformat intr-o vidra si l-a prins. Zeul apelor s-a transformat intr-un cerb si a fugit, celalalt a luat forma unui lup si din nou l-a prins. Apoi s-a transformat in fazan, dar a fost prin de Hämosu, metamorfozat in soim. Astfel, zeitatea apelor a stiut ca acesta era fiul Regelui Ceresc.
Fiica zeitatii apelor, Yuhwa, ce era concubina a regelui din Fouyu, facea baie intr-un loc ce se chema Inima Ursului si a fost surprinsa de Hämosu. Acesta a dus-o intr-o casa, a lasat-o insarcinata, apoi a plecat si nu s-a mai intors. Din aceasta intalnire s-a nascut eroul mitic Chumong.
CHUMONG (JUMONG)
Intemeiertorul statului Kogury?, cunoscut si ca Tongmy?ng. Unele variante il considera fiul sau urmasul lui Tan?gung.
Chumong, ca multi eroi din aceasta parte a lumii, a avut o nastere neobisnuita si miraculoasa.
Legenda povesteste ca in capitala statului Fouyu din est, a aparut intr-o zi ca de nicaieri, Hae-mosu (Hämosu), ce sustinea ca este fiul Imparatului Cerului si a venit pe pamant sa intemeieze un stat.
Fiica zeitatii apelor, Yuhwa, ce era concubina a regelui din Fouyu, facea baie intr-un loc ce se chema Inima Ursului si a fost surprinsa de Hämosu. Acesta a dus-o intr-o casa, a lasat-o insarcinata, apoi a plecat si nu s-a mai intors. Conceptia lui Chumong nu a fost chiar atat de simpla. Yuhwa a fost inchisa intr-o camera, in care lumina soarelui a cazut peste ea. A vrut sa se fereasca de lumina, dar lumina a urmarit-o in fiecare colt al camerei in care se ascundea. Apoi, a conceput un... ou. Regele din acel tinut a aruncat oul unui caine, apoi unui porc, dar nici unul nu l-a mancat. A fost abandonat pe marginea drumului, unde toate animalele il evitau, apoi a fost dus pe un camp, unde pasarile l-au acoperit cu aripile lor. Regele a incercat sa sparga oul, dar nu a reusit. Apoi i l-a dat inapoi lui Yuhwa, care l-a „infasat” si l-a pus intr-un loc calduros. Din el a iesit un baiat frumos, Chumong
Chumong era un arcas priceput, si nimerea fiecare tinta. Numele sau poate fi tradus ca arcas bun. Regele din Fouyu, K?mwa (Keumwa), avea sapte copii, cu care Chumong se juca. Nici unul dintre acestia nu era la fel de priceput, asa ca inevitabil a aparut o rivalitate intre fiii imparatului si erou. Cand au mers la o vanatoare, desi lui Chumong i s-au dat mai putine sageti, a vanat mai multe animale decat insotitorii sai. Printii si vasalii lor au hotarat sa scape de el. A fost trimis sa lucreze la grajduri, unde nu a fost multumit de faptul ca avand origine divina trebuia sa faca o astfel de munca. Asa ca a hotarat sa plece in lume.
Intr-una din zile a vazut cum un cal din herghelia regelui a sarit un gard inalt cat doua persoane. A infipt un cui in limba calului si acesta nu a mai putut sa manance si a slabit pana a ajuns o martoaga. Regele cand a venit sa inspecteze grajdurile, a vazut cum caii sai erau puternici si frumosi, in afara de martoaga pe care i-a facut-o cadou fiului sau vitreg. Chumong a scos fierul din limba calului, care si-a revenit si s-a transformat intr-un cal puternic.
Chumong, insotit de trei prieteni, s-a hotarat sa plece din regat. Au ajuns la cursul unei ape si au vrut sa treaca, dar nu era nici un pod. Eroul si-a spus povestea raului: ca era urmasul Imparatului Ceresc, ca mama sa era fiica zeului apelor, si ca a fost silit sa plece din Fouyu. Un peste si un crab au iesit la suprafata si au mesterit un pod pentru ca eroul sa poata trece. Apoi au facut sa dispara podul si urmaritorii lui Chumong nu si-au putut continua drumul.
Se spune ca inainte de a pleca, mama sa i-a dat boabe din cinci cereale, pe care Chumong le-a pierdut in timpul fugii sale. In timp ce se odihnea sub un copac, o pereche de porumbei au aterizat langa el. Dandu-si seama ca sunt trimisi de mama sa, a tras o sageata si a omorat porumbeii. Din gaturile lor au cazut boabele date de mama sa. Dupa aceasta, a aruncat apa pe porumbei, care au revenit la viata si au zburat mai departe.
Chomung ajunge in sud, unde intemeiaza statul Kogury? si va fi cunoscut ca regele Tongmyong.
O alta poveste ne vorbeste despre maiestria eroului in manuirea arcului. In fata regelui Songyang, dintr-o tara vecina, a reusit sa traga o sageata, care a nimerit buricul unui cerb de la 100 de pasi, si o alta a nimerit un vas de jad de la o distanta si mai mare. Astfel el si-a demonstrat originea cereasca si maiestria ca arcas.
Mai tarziu, regele Songyang a trimis un sol lui Chumong. Acesta nu avea toba si cornul, necesare ritualului de primire a unui oaspete, asa ca un vasal se ofere sa ia aceste elemente ritualice de la Songyang, spunand ca acest lucru este sortit sa se intample. Apoi acesta a plecat cu doi insotitori, si s-a intors cu toba si cornul.
Dupa ce a obtinut cele doua elemente ritualice, Chumong porneste sa cucereasca tinutul regelui Songyang. Reuseste sa faca acest lucru folosindu-se de un ritual samanic: realizeaza o incantatie in fata unui cerb alb, pe care l-a prins in timpul campaniei. Chumong spune ca ii va da drumul daca va ploua, cerbul plange cu tristete, iar bocetul acestuia ajunge la cer, si ploaia se porneste. Ritualul face sa cada o ploaie care inunda capitala regelui Songyang. Chumong traverseaza apa cu o funie facuta din trestie si se urca pe spatele unei rate. Locuitorii se prind de funie, pentru a scapa de inec. Chumong trage o linie cu biciul, care se usuca imediat. Songyang vine la el si se preda, iar eroul usuca apa cu biciul, facand ca tinutul sa renasca.
Mostenitorul sau este fiul sau, Yuri.
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
Iubire si suferinta
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
https://www.youtube.com/watch?v=nPQUs9pGhEA&feature=related
Mit , legenda, adevar istoric=poveste de dragoste ca-n basme
Jumong si Soseono au fost haraziti de zei ca destinul sa-i faca sa se intilneasca ; sa fie impreuna la bine si la rau , sa se indragosteasca din prima clipa unul de altul pe vecie , sa fie deschisi , sa creada unul in altul , in idealurile lor,sa fie darnici , sa fie perseverenti, sa iubeasca pe cei din jurul lor ,sa se sfatuiasca , sa existe intre ei o armonie perfecta ,sa aiba acelesi teluri ,ambitii care au dus la ralizarea unor lucruri marete care au ramas pe veci in istorie..
La sfirsitul serialului te intrebi :
care a iubit mai mult ?
care a daruit mai mult?
Soseono sau Jumong ?
pentru a raspunde trebuie sa revezi serialul .
https://www.youtube.com/watch?v=JBazWZMsDFo&feature=related
Acţiunea, bazată pe adevăr si legendă, începe în anul 108 î.e.n. când refugiaţii fostului regat coreean Gojoseon suferă numeroase abuzuri din partea Imperiului Han. Hae Mo-Su, legendar erou al Coreei, formează o alianţă cu Geumwa, prinţul moştenitor al regatului Buyeo, pentru a înfrunta Imperiul Han. În urma unei ambuscade, Hae Mo-Su, grav rănit este îngrijit de către Yuhwa, de care se îndrăgosteşte, rezultând un copil, pe nume Jumong. 20 de ani mai târziu, Jumong, prinţ al regatului Buyeo, este nevoit să înfrunte o violentă rivalitate cu fraţii săi vitregi, Daeso şi Yongpo. Descoperindu-şi adevărata identitate, Jumong îşi propune să îndeplinească misiunea pe care tatăl său nu a putut să o ducă la capăt. Ajutat de So Seo-No, şefa unui clan de negustori, care îi va deveni a doua soţie, Jumong înfiinţează, în anul 37 î.e.n., regatul Goguryeo, devenind primul rege al acestuia.
.....
Caravana lui Yeontabal ( capetenie de trib , foarte priceput in ale negotului ) este atacata de tilhari in momentul cind pe sotia negustorului o apucase durerile nasterii ; din fericire caravana e protejata de Haemosu (conducatorul armatei Damul ; tatal lui Jumong ) si Soseono se naste in siguranta iar tatal ei jura sa o cresca , sa o educe , sa fie mai puternica si mai inteleapta decit orice barbat .Yeontabal se va tine de cuvint si...
..... peste 20 de ani ...
Jumong (print de Buyeo ) se rataceste si cade intr-o mlastina . Soseono si insotitorii ei care treceau prin acea zona il salveaza pe Jumong.Acesta ramine uimit cind isi da seama ca cel care il salvase era de fapt o femeie si fara a mai tine cont de sfaturi spune cine e si vrea sa afle cum o cheama pentru ca o place , din acel moment incepe povestea lor de dragoste .
O poveste de dragoste presarata cu bucurii ,emotii ( ale Seoseno care astepta vizitele lui Jumong , bucuria si mindria lui cind vedea ca ea l-a ales pe el si purta pe deget inelul ) ,fericire (la final cind Soseono ii aduce aminte de cind se cunosc si cum au parcurs impreuna un drum lung, isi amintesc cu drag de prima perioada cind spun ca a fost perioada cea mai fericita a vietii lor ), peripetii , tristeti , despartiri(nu din cauza lor ), regasiri , realizari , idealuri , ambitii , vise ,
Regizorul serialului ne-a prezentat-o pe Soseono ,din momentul reintilniri cu Jumong si lupta lor pentru realizarea unei noi natiuni , ca pe o femeie careia nu poti reprosa nimic .Poti sa o urci pe un piedestal si sa o admiri pentru tot ce a facut .Soseono a daruit din inima tot ce avea :avere , tara , oameni , sfaturi ,experienta , cunostinte ,eforul de a o elibera pe Yesoya (nu stiu cite ar fi facut asta -dar pentru linistea lui a incercat ), pentru perseverenta ,tenacitatea , rabdarea cu care a asteptat momentul potrivit sa i se alature lui Jumong .Ea ,alaturi de Jumong a reusit sa mentina linistea si echilibrul intre armata Damul si oamenii ei ,in momentul in care Puterea si dorinta de putere incepuse sa-i dezbine . Aici un rol important insa la avut tatal ei care cu intelepciune a dat solutia pentru rezolvarea dilemei :cine sa conduca si sa fie rege ?
RASPUNS: amindoi prin casatoria lor (toti stiau ca ei doi se iubesc )
Jumong parea ca o iubeste mai mult (Soseono dintotdeauna a fost mai directa si il privea cu drag si admiratie), era disperat ca ea sa nu pateasca ceva ( cind era plecata pe mare cu piratii ,cind sa dus in regat ), o pretuia si considera ca de drept ea trebuie sa fie regina .
Desi parea o casatorie politica , in realitate a fost o casatorie din dragoste care a durat 15 ani .
Jumong cind se casatoreste cu Soseono, jura in fata zeilor si a celor prezenti, ca va ramine toata viata impreuna cu lady Soseono .....cu regretul ca el a murit la virsta de 40 de ani ,Jumong s-a tinut de cuvint de data asta si a ramas toata viata lui alaturi de ea .
Soseono si Jumong.....nici la sfirsit nu s-au dezmintit : amindoi au pus mai presus datoria decit dragostea lor- Jumong alearga nebuneste dupa femeia ,iubita ,sotia, prietena lui, isi doreste din toata inima sa fie cu Soseono- dar datoria fata de oamenii care l-au urmat si-si pusese speranta in el la facut sa ramina .
https://www.youtube.com/watch?v=UTndvTTQP-I&feature=fvwrel
https://www.youtube.com/watch?v=PAO3uH36BUI&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=h0jqKO0GXFo&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=FaX1j4vBnlE&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=MORB0W64Ayk&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=6iixCA1J1ng&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=_s_WKar9T0Y&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=U4pEA3ggCx4&feature=related
Ma parasesti sau te vei intoarce ?
Mi-e teama
Mi-ai intors spatele si m-am temut ca asta va fi sfirsitul
Am dorit sa fie un vis
Nesfirsitele asteptari ar putea sa te indeparteze de mine
Cum voi supravetui atunci singur ?
O dragoste , lasa-ma
Du-te si trimite-i dragostea mea
Adu-o cu tine cind revii
Dragi ceruri va rog sa nu ma abandonati.
Mit , legenda, adevar istoric=poveste de dragoste ca-n basme
Jumong si Soseono au fost haraziti de zei ca destinul sa-i faca sa se intilneasca ; sa fie impreuna la bine si la rau , sa se indragosteasca din prima clipa unul de altul pe vecie , sa fie deschisi , sa creada unul in altul , in idealurile lor,sa fie darnici , sa fie perseverenti, sa iubeasca pe cei din jurul lor ,sa se sfatuiasca , sa existe intre ei o armonie perfecta ,sa aiba acelesi teluri ,ambitii care au dus la ralizarea unor lucruri marete care au ramas pe veci in istorie..
La sfirsitul serialului te intrebi :
care a iubit mai mult ?
care a daruit mai mult?
Soseono sau Jumong ?
pentru a raspunde trebuie sa revezi serialul .
https://www.youtube.com/watch?v=JBazWZMsDFo&feature=related
Acţiunea, bazată pe adevăr si legendă, începe în anul 108 î.e.n. când refugiaţii fostului regat coreean Gojoseon suferă numeroase abuzuri din partea Imperiului Han. Hae Mo-Su, legendar erou al Coreei, formează o alianţă cu Geumwa, prinţul moştenitor al regatului Buyeo, pentru a înfrunta Imperiul Han. În urma unei ambuscade, Hae Mo-Su, grav rănit este îngrijit de către Yuhwa, de care se îndrăgosteşte, rezultând un copil, pe nume Jumong. 20 de ani mai târziu, Jumong, prinţ al regatului Buyeo, este nevoit să înfrunte o violentă rivalitate cu fraţii săi vitregi, Daeso şi Yongpo. Descoperindu-şi adevărata identitate, Jumong îşi propune să îndeplinească misiunea pe care tatăl său nu a putut să o ducă la capăt. Ajutat de So Seo-No, şefa unui clan de negustori, care îi va deveni a doua soţie, Jumong înfiinţează, în anul 37 î.e.n., regatul Goguryeo, devenind primul rege al acestuia.
.....
Caravana lui Yeontabal ( capetenie de trib , foarte priceput in ale negotului ) este atacata de tilhari in momentul cind pe sotia negustorului o apucase durerile nasterii ; din fericire caravana e protejata de Haemosu (conducatorul armatei Damul ; tatal lui Jumong ) si Soseono se naste in siguranta iar tatal ei jura sa o cresca , sa o educe , sa fie mai puternica si mai inteleapta decit orice barbat .Yeontabal se va tine de cuvint si...
..... peste 20 de ani ...
Jumong (print de Buyeo ) se rataceste si cade intr-o mlastina . Soseono si insotitorii ei care treceau prin acea zona il salveaza pe Jumong.Acesta ramine uimit cind isi da seama ca cel care il salvase era de fapt o femeie si fara a mai tine cont de sfaturi spune cine e si vrea sa afle cum o cheama pentru ca o place , din acel moment incepe povestea lor de dragoste .
O poveste de dragoste presarata cu bucurii ,emotii ( ale Seoseno care astepta vizitele lui Jumong , bucuria si mindria lui cind vedea ca ea l-a ales pe el si purta pe deget inelul ) ,fericire (la final cind Soseono ii aduce aminte de cind se cunosc si cum au parcurs impreuna un drum lung, isi amintesc cu drag de prima perioada cind spun ca a fost perioada cea mai fericita a vietii lor ), peripetii , tristeti , despartiri(nu din cauza lor ), regasiri , realizari , idealuri , ambitii , vise ,
Regizorul serialului ne-a prezentat-o pe Soseono ,din momentul reintilniri cu Jumong si lupta lor pentru realizarea unei noi natiuni , ca pe o femeie careia nu poti reprosa nimic .Poti sa o urci pe un piedestal si sa o admiri pentru tot ce a facut .Soseono a daruit din inima tot ce avea :avere , tara , oameni , sfaturi ,experienta , cunostinte ,eforul de a o elibera pe Yesoya (nu stiu cite ar fi facut asta -dar pentru linistea lui a incercat ), pentru perseverenta ,tenacitatea , rabdarea cu care a asteptat momentul potrivit sa i se alature lui Jumong .Ea ,alaturi de Jumong a reusit sa mentina linistea si echilibrul intre armata Damul si oamenii ei ,in momentul in care Puterea si dorinta de putere incepuse sa-i dezbine . Aici un rol important insa la avut tatal ei care cu intelepciune a dat solutia pentru rezolvarea dilemei :cine sa conduca si sa fie rege ?
RASPUNS: amindoi prin casatoria lor (toti stiau ca ei doi se iubesc )
Jumong parea ca o iubeste mai mult (Soseono dintotdeauna a fost mai directa si il privea cu drag si admiratie), era disperat ca ea sa nu pateasca ceva ( cind era plecata pe mare cu piratii ,cind sa dus in regat ), o pretuia si considera ca de drept ea trebuie sa fie regina .
Desi parea o casatorie politica , in realitate a fost o casatorie din dragoste care a durat 15 ani .
Jumong cind se casatoreste cu Soseono, jura in fata zeilor si a celor prezenti, ca va ramine toata viata impreuna cu lady Soseono .....cu regretul ca el a murit la virsta de 40 de ani ,Jumong s-a tinut de cuvint de data asta si a ramas toata viata lui alaturi de ea .
Soseono si Jumong.....nici la sfirsit nu s-au dezmintit : amindoi au pus mai presus datoria decit dragostea lor- Jumong alearga nebuneste dupa femeia ,iubita ,sotia, prietena lui, isi doreste din toata inima sa fie cu Soseono- dar datoria fata de oamenii care l-au urmat si-si pusese speranta in el la facut sa ramina .
https://www.youtube.com/watch?v=UTndvTTQP-I&feature=fvwrel
https://www.youtube.com/watch?v=PAO3uH36BUI&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=h0jqKO0GXFo&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=FaX1j4vBnlE&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=MORB0W64Ayk&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=6iixCA1J1ng&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=_s_WKar9T0Y&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=U4pEA3ggCx4&feature=related
Ma parasesti sau te vei intoarce ?
Mi-e teama
Mi-ai intors spatele si m-am temut ca asta va fi sfirsitul
Am dorit sa fie un vis
Nesfirsitele asteptari ar putea sa te indeparteze de mine
Cum voi supravetui atunci singur ?
O dragoste , lasa-ma
Du-te si trimite-i dragostea mea
Adu-o cu tine cind revii
Dragi ceruri va rog sa nu ma abandonati.
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
Actiunea filmului incepe in anul 108 î.e.n. cand refugiatii fostului regat coreean Gojoseon sufera numeroase abuzuri din partea Imperiului Han. Hae Mo-Su, legendar erou al Coreei, formeaza o alianta cu Geumwa, printul mostenitor al regatului Buyeo, pentru a înfrunta Imperiul Han. În urma unei ambuscade, Hae Mo-Su, grav ranit este îngrijit de catre Yuhwa, de care se îndragosteste, rezultând un copil, pe nume Jumong. 20 de ani mai târziu, Jumong, print al regatului Buyeo, este nevoit sa înfrunte o violenta rivalitate cu fratii sai vitregi, Daeso si Yongpo. Descoperindu-si adevarata identitate, Jumong îsi propune sa îndeplineasca misiunea pe care tatal sau nu a putut sa o duca la capat. Ajutat de So Seo-No, sefa unui clan de negustori, care îi va deveni a doua sotie, Jumong înfiinteaza, în anul 37 î.e.n., regatul Goguryeo, devenind primul rege al acestuia.
copiat dupa portal.tim
ep 1
În 180 î.Hr., după ce se bucură de epoca de aur pentru 2100 de ani, Regatul Gochosun în cele din urmă se încadrează ca urmare a unui razboi ani de-a lungul cu Imperiul Han. Împărat al dinastiei Han împarte teritoriul care anterior a apartinut Gochosun în patru districte administrative diferite (Nak Rang, Jin Beon, Im Doon şi Hyeon a) şi implementează militare lui. Oamenii de Gochosun stand puternic împotriva dinastiei Han. AEE Mo Soo este figura centrală a rezistenţei.
Regele Bu Yeo, Hae Bu Roo, este foarte mulţumit de faptul că oamenii de Gochosun sunt decontate în Bu Yeo cu ajutorul Hae Mo Soo. Cu toate acestea, el este profund îngrijorat când Bu Deuk Bool îi spune că oamenii s-ar putea proteja de Gochosun invita mânia împăratului.
Între timp, Yeo Mi Eul, oracol din Bu Yeo, vede o cioară cu trei picioare apar în Soare. Ea ştie că cele două picioare reprezintă Hae Bu Roo şi Geum Wa, dar ea nu este sigur care este o altă persoană.
Guvernatorul general al Hyeon Pentru apeluri o întâlnire pentru toţi şefii de trib. Geum Wa merge la întâlnire în locul tatălui său. Acolo, el întâlneşte Yu Hwa. Guvernatorul general avertizează că oricine porturi Hae Mo Soo vor fi aspru pedepsiţi. El ucide refugiaţi Gochosun nevinovat în faţa şefilor de trib. Geum Wa devine furios, ci pentru frica de probleme în viitor, el nu poate face nimic. Dintr-o dată, Yu Hwa vine în şi strigă la guvernator-general pentru a opri.
copiat dupa portal.tim
ep 1
În 180 î.Hr., după ce se bucură de epoca de aur pentru 2100 de ani, Regatul Gochosun în cele din urmă se încadrează ca urmare a unui razboi ani de-a lungul cu Imperiul Han. Împărat al dinastiei Han împarte teritoriul care anterior a apartinut Gochosun în patru districte administrative diferite (Nak Rang, Jin Beon, Im Doon şi Hyeon a) şi implementează militare lui. Oamenii de Gochosun stand puternic împotriva dinastiei Han. AEE Mo Soo este figura centrală a rezistenţei.
Regele Bu Yeo, Hae Bu Roo, este foarte mulţumit de faptul că oamenii de Gochosun sunt decontate în Bu Yeo cu ajutorul Hae Mo Soo. Cu toate acestea, el este profund îngrijorat când Bu Deuk Bool îi spune că oamenii s-ar putea proteja de Gochosun invita mânia împăratului.
Între timp, Yeo Mi Eul, oracol din Bu Yeo, vede o cioară cu trei picioare apar în Soare. Ea ştie că cele două picioare reprezintă Hae Bu Roo şi Geum Wa, dar ea nu este sigur care este o altă persoană.
Guvernatorul general al Hyeon Pentru apeluri o întâlnire pentru toţi şefii de trib. Geum Wa merge la întâlnire în locul tatălui său. Acolo, el întâlneşte Yu Hwa. Guvernatorul general avertizează că oricine porturi Hae Mo Soo vor fi aspru pedepsiţi. El ucide refugiaţi Gochosun nevinovat în faţa şefilor de trib. Geum Wa devine furios, ci pentru frica de probleme în viitor, el nu poate face nimic. Dintr-o dată, Yu Hwa vine în şi strigă la guvernator-general pentru a opri.
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
copiat dupa portal.tim
Eps. 2
Acuzat de a purta Hae Mo Soo, în toată lumea membrii tribului Yu Hwa lui este ucis cu excepţia ei. Cu toate acestea, Hae Mo Soo reuşeşte să strecor. El se întâmplă să îndeplinească Yeon Ta Bal şi grupul său. El este şocat să aud că toată seminţia a fost ucis din cauza lui. Yeon Ta Bal curând îşi dă seama că omul care pare a fi foarte şocat despre ştiri este Hae Mo Soo. În scopul de a-l la rândul său, el angajeaza Hae Mo Soo ca ajutorul lui. Mai târziu, cineva atacuri Yeon Ta Bal şi grupul său, dar Hae Mo Soo îi ajută să scape de pericol. În acea noapte, Geum Wa salvează Yu Hwa şi fuge cu ea. Ea îi spune că Hae Mo Soo este încă în viaţă.
Între timp, soţia Yeon Ta Bal lui dă naştere la o fetita. Yeon Ta nume Bal ei Deci Seo Nr El promite că el va ridica fiicei sale mai puternic şi mai înţelept decât orice alt om din lume.
Eps. 3
Geum-wa aude de la Bu Deuk Bool că tatăl său a atras Hae Mo Soo într-o capcană. El este devastat. El intenţionează să ajute Hae Mo scape Soo. Cu ajutorul Geum-wa şi soldaţii săi, Hae Mo Soo reuşeşte să scape. Cu toate acestea, el este lovit de o săgeată şi cade de pe o stanca.
Yoo Hwa dă naştere unui băiat. Ea numele băiat "Ju Mong". Ea încearcă să părăsească Bu Yeo cu copilul ei. Cu toate acestea, Geum-wa insistă asupra faptului că ea rămâne şi creşte Ju Mong în Bu Yeo. În scopul de a proteja copilul, al carui tata este Hae Mo Soo, Geum-wa decide să-l ridice ca pe propriul fiu.
Între timp, Yeo Mi Eul are o viziune care cioara cu trei picioare în Soare zburat departe. Ea crede că e un semn de rău augur. Ea spune Bu Deuk Bool despre semn. El îşi dă seama brusc că bebeluşul Yoo Hwa lui ar putea fi fiul lui Hae Mo Soo. El va porunci Jeok Chi pentru a ucide copilul. Yoo Hwa devine conştient de pericol şi fuge cu copilul. Curând, ea este prins de către soldaţi Han. Jeok Chi apare şi scapă de soldaţi Han. Cu toate acestea, el spune Yoo Hwa că a fost Hae Bu Roo regele Bu Yeo care au dorit Hae Mo mort Soo. E pe cale să omoare Yoo Hwa şi Ju Mong cu o sabie ridicate deasupra capului.
Douăzeci de ani mai târziu ..
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
Eps. 4
Regele Geum-wa îşi dă seama că Ju Mong nu au frecventat tinere Go Je (un ritual atunci când oamenii sărbătoresc recolta şi mulţumesc lui Dumnezeu). El consideră că Ju Mong este blocat într-un hambar pentru hartuire Bu Young. El este foarte dezamăgit cu Ju Mong. El a ordinelor care Ju Mong primi douăzeci de lovituri de bici. Cu toate acestea, Dae cere acest lucru, regele a reduce pedeapsa, spunând că ziua următoare Ju Mong şi el ar trebui să meargă în căutarea Dae Mool Hwal (un arc legendar care fondatorul Bu Yeo întotdeauna cu el). subvenţii Geum-wa cererea Dae SOH lui.
Ju Mong se promite că nu va face nimic nepotrivit. De asemenea, el promite că nu va dezamăgi mama. Dae SOH, Young Po şi Ju Mong părăsească palatul pentru a căuta Dae Mool Hwal. Ju Mong preia conducerea. În timp ce trece ceaţă poteci de munte, Ju Mong devine separat de prietenii săi şi se pierde. El încearcă să se uite pentru prietenii săi, dar el devine blocat într-o mlaştină. Deci, SEO nr şi grupul ei trec prin şi de a ajuta Ju Mong. Ju Mong este surprins de faptul că liderul grupului este o femeie. E foarte impresionat de conducerea ei si frumusete.
Între timp, Dae SOH şi Young Po ajunge la Mountain fondatorului. Ei găsi un poem vechi de pe harta care să indice localizarea Dae Mool Hwal. Cu toate acestea, ele nu pot figura în sensul poemului. După întuneric, ei reuşesc să înţeleagă sensul şi graba de a pestera unde Dae Mool Hwal este situat.
Regele Geum-wa îşi dă seama că Ju Mong nu au frecventat tinere Go Je (un ritual atunci când oamenii sărbătoresc recolta şi mulţumesc lui Dumnezeu). El consideră că Ju Mong este blocat într-un hambar pentru hartuire Bu Young. El este foarte dezamăgit cu Ju Mong. El a ordinelor care Ju Mong primi douăzeci de lovituri de bici. Cu toate acestea, Dae cere acest lucru, regele a reduce pedeapsa, spunând că ziua următoare Ju Mong şi el ar trebui să meargă în căutarea Dae Mool Hwal (un arc legendar care fondatorul Bu Yeo întotdeauna cu el). subvenţii Geum-wa cererea Dae SOH lui.
Ju Mong se promite că nu va face nimic nepotrivit. De asemenea, el promite că nu va dezamăgi mama. Dae SOH, Young Po şi Ju Mong părăsească palatul pentru a căuta Dae Mool Hwal. Ju Mong preia conducerea. În timp ce trece ceaţă poteci de munte, Ju Mong devine separat de prietenii săi şi se pierde. El încearcă să se uite pentru prietenii săi, dar el devine blocat într-o mlaştină. Deci, SEO nr şi grupul ei trec prin şi de a ajuta Ju Mong. Ju Mong este surprins de faptul că liderul grupului este o femeie. E foarte impresionat de conducerea ei si frumusete.
Între timp, Dae SOH şi Young Po ajunge la Mountain fondatorului. Ei găsi un poem vechi de pe harta care să indice localizarea Dae Mool Hwal. Cu toate acestea, ele nu pot figura în sensul poemului. După întuneric, ei reuşesc să înţeleagă sensul şi graba de a pestera unde Dae Mool Hwal este situat.
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Re: Legendele palatului: Printul Jumong (2)
"LA MULTI ANI!!!!...si toate cele bune unuia dintre preferatii mei care se numeste SONG IL GOOK....cu ocazia implinirii a 40 de anisori....azi 01 octombrie
danutzadana- din gasca
- Mesaje : 143
Data de inscriere : 21/05/2011
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
GUMUS-NOOR- Alteta
- 0 Mesaje : 35933
Data de inscriere : 21/12/2009
Pagina 31 din 32 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32
Subiecte similare
» Legendele palatului: Printul Jumong (1)
» Legendele palatului: doctorul Hur Jun
» Legendele palatului: negustorul Lim Sang-ok
» Legendele palatului: doctorul Hur Jun
» Legendele palatului: negustorul Lim Sang-ok
Pagina 31 din 32
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|
Joi Oct 05, 2017 11:58 am Scris de dong yi
» Asi - impotriva destinului
Mier Aug 06, 2014 2:41 pm Scris de GIULIA
» Dragoste si pedeapsa-Comentarii
Mar Mai 07, 2013 9:14 pm Scris de cristinuta
» O propunere inedita
Lun Apr 15, 2013 9:05 am Scris de studenta
» Iubire ascunsa
Lun Dec 17, 2012 9:04 am Scris de Nicky
» Karadayi / Kenan İmirzalıoğlu, Bergüzar Korel
Sam Noi 24, 2012 1:03 pm Scris de Nicky
» 소지섭 / So Ji Sub
Mar Oct 09, 2012 10:07 pm Scris de GUMUS-NOOR
» Han Ji Min 한지민 # 1
Dum Oct 07, 2012 2:23 pm Scris de GUMUS-NOOR
» ASI videoclipuri
Vin Oct 05, 2012 11:20 am Scris de utzy